Divina Gloria

Obecny rok: 510 P.N.E. Powstaje Republika Rzymska..

Ogłoszenie

Przenosiny na: www.divinagloria.jun.pl

#1 2010-01-26 19:56:26

Vaiar

Vaiarus Maximus

Zarejestrowany: 2010-01-25
Posty: 3
Punktów :   
Stanowisko: Administratorus Rex
Wykształcenie: Niżej od podstawowego
Cecha: Egoizm
Poglądy: Autorytaryzm

FAQ

1. O co tutaj chodzi?
Chodzi tutaj o pieniądze udane kierowanie stworzonym przez nas senatorem w dzikim świecie starożytności. Zaczynamy na samym początku w roku 510 PNE - jest to data proklamowania Republiki Rzymskiej. Musimy podejmować trafne decyzje, głosować i obradować w senacie - no i oczywiście bogacić się. Decyzje graczy wpływają na środowisko gry - tak więc uważajcie co robicie. Przykładowo - Etruskowie prowadzą wojnę z Samnitami. Oba ludy graniczą z Rzymem. Senatorowie jednak nie podjęli decyzji, aby Rzymianie podjęli jakąkolwiek walkę z Etruskami bądź Samnitami. Etruskowie stają się po rozszerzeniu ziem wielką potęgą, a wpływy Rzymu nie sięgają dalej jak jakaś wiocha rybacka na plaży w Lacium.

2. Senator - jak go stworzyć?
Najpierw potrzeba wymyślić imię i nazwisko polityka. Dajmy na to, Tytus Juliusz. Każdy senator posiada dwa atuty:
- Cecha
- Poglądy
Cecha jest atutem typowo fabularnym - ktoś może być alkoholikiem i wpływa to na jego sposób pracy. Inny może być pracoholikiem i całe dnie przesiadywać przy swoim biurku, pracując. Czyli - cecha wpływa fabularnie na Twoją postać. Jej sposób gestykulacji, rozmowy bądź po prostu decyzje które będziesz podejmować. Jest takim "przewodnikiem".
Poglądy są atutem, które dopasowują waszą postać do konkretnych stronnictw. Możesz być fanatykiem autorytaryzmu i uważasz że senatorowie nie są dostatecznie mądrzy i sprawiedliwi aby rządzić państwem - władza powinna spoczywać w ręku innej osoby. Możesz być też fanatycznym republikaninem - to zupełna odwrotność autorytaryzmu. A może jesteś za zniesieniem niewolnictwa? Czy uważasz, że państwo powinno bardziej interweniować w rynek? A może po prostu jesteś nacjonalistą i chcesz aby Rzym się rozrastał? Od poglądów mogą zależeć Twoi przyjaciele, wpływy i kontakty oraz sposób w jaki postrzega Cię świat.

Są dwa sposoby otrzymania cech i poglądów.
Jeden jest losowy. Jeśli chcecie go użyć, wraz z podaniem które wysłaliście do administratora musicie dopisać że chcecie losowania cech i poglądów. Wtedy administrator, zależnie od losu (i humoru) wylosuje wam oba atuty.
Drugi sposób to narzucony przez was - sami wpisujecie dane atuty.

Gdy zrobimy co potrzeba, otrzymamy swój specjalny dział w którym musimy umieścić cztery tematy:
- Działania (Tutaj wypisujecie wszystkie działania typu zabójstwo niechcianego kogoś, najęcie zbirów, kupno posiadłości.. Poślubiacie kogoś, a MW wypisuje takie wydarzenia jak np zajście w ciąże waszej żony.)
- Majątek (wymienione tutaj są wszystkie wasze nieruchomości, ruchomości i stan portfela.)
- Rodzina (Familia najważniejsza. Zawsze. Wypisani tutaj są wszyscy wasi członkowie rodziny.)
- Historia (Historia głów rodu. Opisani są tutaj tylko wasi senatorowie..)

Pamiętajcie, że cecha i poglądy muszą wpływać na historię waszego Rzymianina!



3. O polityce co nieco
Najważniejszym elementem gry z pewnością będzie polityka. Jako senatorowie, musicie głosować i obradować w Senacie Rzymu. Możecie wysuwać wnioski o wypowiedzenie wojny jakiemuś państwu, nałożenie embarga bądź zwiększenia dotowania funduszy na jakąś dziedzinę, na przykład budowę infrastruktury. Wnioski swe składacie do któregoś z konsulów, gdyż to oni sprawują pieczę nad zebraniem i oni wzywają do głosowania. Są też inne urzędy - Pretor, Edyl, Kwestor, Trybun ludowy, Ponitfex Maximus i Trybun wojskowy. Każdy urząd ma inne prawa, każdy zajmuje się inną dziedziną życia politycznego. Poprzez zgłaszanie wniosków możecie wpływać na otaczające was środowisko i świat. I tak przykładowo - Senator A składa wniosek o wypowiedzenie wojny Egiptowi z przyczyny takiej a takiej. Senatorowie B i C nie popierają pomysłu i wysuwają kontrargumenty. Senatorowie D, E, F i G popierają senatorów B i C. Wojna nie wybucha. Senator A, który chciał czerpać wysokie zyski ze złóż złota Egiptu musi się obejść smakiem.. Tak więc widzicie, że polityka jest niezwykle ważnym narzędziem w przeszkadzaniu przeciwnikowi, bądź zdobywaniu dla siebie korzyści.


4. Militaria
Może zdarzyć się tak iż Rzym znajdzie się w stanie wojny. Wtedy, senatorowie mogą stać się również dowódcami wojsk i rozpocząć odwet na wrogu. Może to korzystnie wpłynąć na popularność danego polityka wśród ludu - tak więc i na jego nietykalność polityczną. Senator może poprosić konsula o przydzielenie mu Listu Rekrutacyjnego. Jeśli konsul wyrazi zgodę, osoba ta otrzymuje automatycznie możliwość rekrutowania wojsk rzymskich i dowodzenia nimi w bitwie. List zachować możemy też i po wojnie. Dokument pozwala na dowodzenie określoną liczbą żołnierzy (np: pięciuset) i ludzi powyżej tej liczby nie możemy rekrutować. Żołd jest wypłacany albo z kasy Rzymu, albo z środków własnych senatora. Jeśli taki polityk wygra najwięcej bitew które jak najbardziej wpłynęły na losy wojny, może dokonać triumfu w Rzymie. Podnosi to niezwykle popularność tego senatora, co może wpłynąć na jego polityczną karierę.

Każdy senator, który rusza na wojnę zobowiązany jest też do kupna uzbrojenia dla samego siebie. Im lepsze - tym większa szansa na przeżycie w wypadku bezpośredniej walki.. Tak więc jeżeli nie stać was na takie udogodnienie, lepiej po prostu trzymać się z dala od pola bitwy.

Pewnego dnia, okaże się też że niezwykle popularny wśród ludu i ekwitów senator chce objąć władzę absolutną w Republice, a wy go za bardzo nie popieracie. Wtedy nadchodzi wojna domowa i możecie rekrutować żołnierzy bez potrzeby posiadania dokumentu od konsula. Ale pamiętajcie, że to wy wtedy płacicie żołd!


5. Popularność
Kwiaty, śpiewające dzieci, rzucające się na Ciebie Rzymianki i kapłani przepowiadający zagładę.. Co? Nie lubisz tych ostatnich? No dobra.  W każdym razie, gdy będziecie coraz bogatsi, będziecie bohaterami w wojnach lub po prostu dobrze zarządzać miastami które przekazał wam Senat pod opiekę wasza popularność wśród ludu się zwiększa. Rzymianie podziwiają Cię, za Twe osiągnięcia, stajesz się czasami zupełnie nietykalny - zabójca może odmówić wykonania na Tobie mordu jeśli obywatele uważają Cię za pół - boga.

Popularność wpływa też na urzędy, które możesz otrzymać. Konsul woli wybrać popularniejszego wśród ludu Trybuna, niżeli na te stanowisko wybrać żyjącego niemalże z horrendalnych podatków bogacza. Po prostu Rzym prosperuje lepiej, jeśli lud ma to czego chce.

Na popularność wpływa też fundowanie przez was dróg, szkół i innych budynków użyteczności publicznej. Patrycjusze często to robili w miejscach swego zamieszkania. Mieszkaniec zawsze dostrzeże złotą tabliczkę nad szkołą z napisem "Zbudowane przez tego a tamtego". Wtedy wiadomo, kto próbuje się opiekować miejscowymi. I kto ma dobry gust.

6. Spotkania
Zawsze warto też spotkać się i porozmawiać z innymi senatorami. Może mają coś ciekawego do powiedzenia? Może zaproponują jakiś układ, oczywiście - po cichu? A może po prostu chcesz z "kolegami po pracy" pójść do karczmy i zjeść talerz chleba? W każdym razie, to wszystko wpływa na dobre samopoczucie postaci, może wywołać dobre efekty uboczne bądź wydarzenia.

Któż nie chciałby pomoczyć się w prywatnej łaźni? Albo udać się na przejażdżkę konną za Rzym?

7. Majątki
Najważniejszym elementem gry (zaraz po polityce..) jest oczywiście majątek naszego senatora. Na samym początku, nasza familia posiada jedną willę. Nie przynosi ona dochodu, jednak wszyscy wiedzą że tam mieszka ten senator. Praktycznie nie ma ustalonych "szablonów" w jaki sposób mamy zdobywać pieniądze. Wszystko zależy od kreatywności gracza i używaniu polityki w celu osiągnięcia korzyści majątkowych. Widzieliście zapewne przykład w punkcie trzecim. Gdyby wniosek Senatora A przeszedł, Egipt mógłby zostać pokonany a senator A korzystając ze zwycięstwa szybko by wykupił większość złóż złota w Egipcie dzięki czemu osiągnął by wielkie zyski.  Drugi przykład. Senator A dzięki swoim agentom dowiedział się iż niedługo król Macedonii będzie mieć kłopoty z zaopatrzeniem w wino. Dobrze się składa, gdyż Macedonia utrzymuje stosunki handlowe z Rzymem i senator wpadł na pomysł, aby wykupić najlepsze winnice w Rzymie. Po wykupieniu ich natychmiast wysuwa propozycję do króla o stałym zaopatrywaniu przez jego "firmę" w wino. Król się zgadza, a senator dostaje jakiś zysk. Co jeszcze? Walutą w naszej grze, są denary a każdy na początku gry dysponuje kwotą 500 denarów.
Wykorzystajcie je mądrze!

8. Urzędy
Jak wspominałem w punkcie drugim, w Republice Rzymskiej było kilka ważnych urzędów. Pomimo tego że staramy się zachować jak największą historyczność, sprawa z urzędami będzie występowała u nas następująco:
Konsul - Jeden z dwóch przywódców Republiki Rzymskiej. Gracze wybierają tylko jednego konsula - gracza, a drugi jest natomiast "botem" który sprawuje jego funkcję. Dochód z urzędu: 200 denarów
Ponitfex Maximus - Najwyższy kapłan. Zajmuje się on wszystkimi sprawami związanymi z wierzeniami w Republice. Jego obowiązkiem jest budowa nowych świątyń, organizowanie festiwali na cześć bogów. Otrzymuje on dochód niewiele mniejszy od konsularnego: 150 denarów.
Kwestor - Odpowiada on za finanse państwa. Wypłaca żołd, buduje infrastrukturę oraz stara się aby Rzym nigdy nie był jakimś wielkim bankrutem. Jest to funkcja niezwykle ważna, więc lepiej nie powierzać jej komuś nieodpowiedniemu.. Dochód z urzędu: 150 denarów
Edyl - Edyl zajmuje się porządkiem i bezpieczeństwem w Republice Rzymskiej, jego obowiązkiem jest nadzór nad architektami i ważnymi pracami budowlanymi. Zajmuje się ogólnie dziedziną prawa i architekturą. Dochód z urzędu: 120 denarów
Pretor - Najwyższy sędzia oraz zastępca konsulów. Jeśli obaj konsulowie znajdowali się poza Rzymem, on przewodniczył w obradach Senatu. Mógł również sam zwoływać nadzwyczajne posiedzenia Senatu, gdy przyjmował funkcję zastępczą. Dochód z tego urzędu to: 165 denarów
Trybun ludowy - Człek ten zajmuje się sprawami najważniejszymi dla ludu rzymskiego. I nie chodzi tu o patrycjuszy - lecz o ekwitów i plebejuszów. Stara się, aby senatorowie (którzy z reguły są patrycjuszami) nie starali się stanowić nowego porządku, na mocy którego plebejusze musieliby im służyć. Z tego powodu wybuchało wiele powstań, aż wreszcie powstała ta zaszczytna funkcja.. Dochód z tego urzędu: 100 denarów
Trybun wojskowy - A ten zajmuje się głównie sprawami wojska. Raportuje ile ludzi powinna liczyć armia rzymska, czy lepszym wyborem dla Republiki będzie armia zawodowa czy poborowa oraz jakim uzbrojeniem powinien dysponować przeciętny żołnierz..


9. Czas
Jeden dzień realny, to dwa miesiące w świecie gry. W niedzielę robione są aktualizacje i jedynie posty fabularne, a gracze dyskutują o tym jak ulepszać grę. Czasami może zostać dokonany "skok" czasowy który może przyśpieszyć grę na przykład o dziesięć lat.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.forumb2.pun.pl www.air123.pun.pl www.linked.pun.pl www.narutoakatsuki.pun.pl www.evilofkillers.pun.pl